Balans

Afdeling Balans is een open behandelafdeling voor volwassenen met een angst- en/of stemmingsproblematiek. Met ons aanbod bereiken we ook mensen met afhankelijke, vermijdende en/of dwangmatige persoonlijkheidskenmerken.

Naast een therapieaanbod in groep zetten we sterk in op individuele therapeutische contacten waarbij het persoonlijk proces centraal staat. De behandeling verloopt in fases en is zowel probleem-, persoons-, als waardengericht. Gedurende het hele behandeltraject is er aandacht voor het betrekken van de context. Het opstellen van het behandelplan gebeurt in afstemming met de zorgvrager.

Een multidisciplinair team staat in voor de begeleiding en behandeling van de zorgvrager.

Zowel residentiële behandeling als dagbehandeling volgend op een residentieel traject zijn mogelijk. Ook de nood aan en de planning van nazorg en verdere ambulante begeleiding bekijken we samen met de zorgvrager. Indien geïndiceerd kan na de residentiële- en dagbehandeling een vervolgmodule schematherapie gevolgd worden (ambulant traject).

Balans

Opname

Behandeltraject in residentiële opname voor zorgvragers met een angst- en/of stemmingsproblematiek en voor wie een ambulante of dagbehandeling (nog) niet de beste behandelsetting is.

Meer info nodig?

campus gent
Beukenlaan 20
Sint-Denijs-Westrem

Heb je een opname- of zorgvraag voor jezelf of een vriend(in)/familielid? Contacteer de dienst ‘Opname en Zorgvragen’ op 09 210 68 68 op weekdagen van 8.30 tot 16.30 uur of per e-mail via opnamezorgvragen@karus.be.

pascal_j_3.png

Pascal Janssens