Dam

Dam richt zich tot jongeren tussen 15 en 25 jaar, die problemen hebben met illegale drugs, eventueel gecombineerd met problemen met alcohol en/of medicatie. Het groepstherapeutische gedeelte van de behandeling vraagt dat jongeren in groep kunnen functioneren.

Zowel kortere trajecten (enkele weken, gericht op oriëntatie of stabilisatie) als langere trajecten (3 tot 6 maanden, gericht op het uitbouwen van een clean leven) zijn mogelijk. Dat is afhankelijk van de keuze van de jongere zelf.

De langere trajecten hebben als doel: het stoppen met gebruiken van drugs en alcohol en met misbruiken van medicatie. Daardoor wordt het mogelijk een nieuwe manier van leven op te bouwen, die de jongere zelf voldoening geeft.  Daarbij rekenen we op de hulp van één of meerdere steunfiguren uit hun eigen context.

Bij aanvang komen de jongeren in volledige opname. Eens voldoende stabiliteit kan er na enkele maanden gekozen worden voor dagbehandeling. Ambulante begeleiding onder de vorm van nazorg behoort ook tot de mogelijkheden en bevelen wij sterk aan. Na een langer traject kan men kiezen voor het tussenhuis, een door ons begeleide woonvorm.

Dam

Behandelprogramma's Dam

Opname - dagbehandeling

Dam richt zich tot jongeren tussen 15 en 25 jaar, die problemen hebben met illegale drugs. Bij aanvang komen de jongeren in volledige opname. Eens voldoende stabiliteit kan er na enkele maanden gekozen worden voor dagbehandeling.

Meer info nodig?

campus melle
Caritasstraat 76
Melle

Heb je een opname- of zorgvraag voor jezelf of een vriend(in)/familielid? Contacteer de dienst ‘Opname en Zorgvragen’ op 09 210 68 68 op weekdagen van 8.30 tot 16.30 uur of per e-mail via opnamezorgvragen@karus.be.

Sarah_Van_Buggenhout

Sarah Van Buggenhout